
A WPP hirdetési óriás részvényei 18% -kal csökkennek, mint gazdasági bizonytalanság, az AI DIM -előrejelzések veszélye
A londoni hirdetési óriás WPP részvényei szerdán 18%-kal zuhantak, ami szélesebb körű riasztást váltott ki a reklámüzlet állapotáról.
A részvények 29,34 dollár szinten telepedtek le, ami a legalacsonyabb szinten attól a pillanattól kezdve, amikor Covid 2020 -ban jelent meg a nyereség gyenge negyedéves eredményei és a profit előrejelzéseinek váratlan csökkenése után. A WPP idézte az ügyfelek hibáinak és a gazdasági remegés kombinációját. Az ágazatnak a mesterséges intelligencia jelentős megsértései vannak szembesülve, amelyek olyan funkciókat végezhetnek, mint a tervezés, a vásárlás és a kreatív végrehajtás a hagyományos költségek rovására.
A kereskedési volumen majdnem nyolcszor magasabb volt, mint az átlagos szint, és az elmerülés az ugyanolyan rossz napot követte a londoni tőzsdén, ahol a részvények egy pillanatban megérintették a 16 éves minimumot. A falon a másik két nagy ügynökség részvényeinek stroke, New Yorkban (Omnicom és InterPublic) kereskedett, amelyek mindegyike 3%-ot tett ki. Tavaly decemberben az Omnicom bejelentette az Interpublic megszerzésének tervét, amely a világ 1. számú ügynökségét hozza létre, és három fennmaradó majorként hagyja el azt, a Publicis -t és a WPP -t.
A gyenge pénzügyi és közös stock -hírek néhány héttel azután jelentek meg, hogy a WPP fő leányvállalatát, a WPP Media -t hirtelen elutasították a Paramount két évtizedes munkája után a stúdiókban és más projektekben folytatott kampányaikkal kapcsolatban. A Coca-Cola azt is átadta vállalkozását, hogy vásároljon az észak-amerikai médiában a Publicis-ben, amely szintén a Marsot vette a WPP-vel.
Mark Reed főigazgató, aki azt mondta, hogy az év vége előtt lemond, a konferencia elemzőinek telefonon elmondta, hogy a profit előrejelzésének csökkenése tükrözi az ügyfelek számos veszteségének befolyását, valamint a gazdasági bizonytalanságot. A WPP Media, a közelmúltig, a GroupM néven ismert, „néhány zavaró tényezővel szembesült az üzlettől” – mondta Reid. „Jó a WPP Media új stratégiájának végrehajtása, de egyértelműen nem látjuk, hogy ez átkerül a legjobb üzleti hatékonyságra.”
Evan Spiegel, a SNAP Inc. főigazgatója interjúban volt a CNBC -vel a San Valley -i Allen & Co. konferencia -nál, a WPP -részvényekről szóló ID -ről, és ez mit jelent minden érdekelt fél számára. „Nehéz kifejezetten a WPP -üzletről beszélni” – mondta -, de nem kétséges, hogy ez egy bizonytalan üzleti környezet. ”
Amikor az SNAP tavaly tavasszal bejelentette a negyedéves eredményeket, a Trump elnök tarifáinak kiküldetésével kapcsolatos zavar miatt, utalt a Makro Headwind -ra, amely a reklámüzletébe esett. A befektetők legyőzték a társaság részvényeit, amelyek 46% -kal estek az elmúlt évben.
Néhány nagy méretű digitális hirdetési eladó, például a Meta és a YouTube, sikerült állandó növekedési úton maradni. Vállalkozásaik és más érdekelt felek vállalkozásainak állapota az iparágban az elkövetkező hetekben világossá válik, mivel több média- és technológiai vállalat jelentést tesz a negyedéves jövedelemről.