A norvég rendező, Nina Knag a piszkos titkokat fedi fel a „Ne hívj, anya” című filmben, a Karlovy Vary Filmfesztivál premierjében.
„Kutatást végeztem egy másik norvég bevándorlásról szóló projektre, és találkoztam ezzel a cikkben, hogy a norvég nők önként dolgoznak a menedékhelyekben. Kiderült, hogy néhányuknak szexuális kapcsolata van a fiatal szíriai férfiakkal. Megdöbbentem a hatalom egyensúlyhiánya miatt” – mondja.
„Eleinte megítéltem őket. Én is megnyomtam őket. És aztán a helyükre helyeztem magam. Ha 40 évesnél idősebb vagy, a házasságod megszabadult, és a gyermekeid éppen elmentek, nem látod. És akkor ez a fiatalember életben érzi magát.”
A „Ne hívj anyának” című részben a szenvedő tanár Eva (Pia Telta) harcol. A férje, a helyi polgármester elárulta és megalázta őt, de még mindig megpróbálja támogatni kampányát. Gyermekeik elmentek, szexuális életük meghalt. Amikor találkozik a 18 éves menekült Amir-vel, segíteni akar neki. Akkor csak akarja nekiMező
„Felkéri a szexualitását” – mondja Knag.
„Egy bizonyos pillanatban elfelejti az intimitást, elfoglalt vagy a gyerekekkel, és a szenvedély elment. Eve szerette a férjét. Azt hiszem, még mindig igen – csak elvesztették a kapcsolatukat. Amir tüzet gyújt be benne, de ez arra készteti Önt, hogy csak azt használják, hogy újra megtalálják ezt a szikrát?”
A regény elindítását, Eve – amely mindig követte a szabályokat – van valami veszíteni: álláspontja, tisztelete a közösségben, a barátok és még a férje véget vetése. De nem annyira, mint Amir, aki a jövőért harcol.
„Számára ez az élet és a halál kérdése. Ő vonzza őt, de ezek az érzések és vágyak keverednek a kiváltságokkal. A nő hatalma van rajta, tagadhatatlan, és valójában nem gondolkodik rajta” – magyarázza Knag.
„Egy érett nő és egy sokkal fiatalabb férfi – láttuk már korábban. De mindez politikai része volt, ami valóban megdöbbent. 18 éves: ez nem illegális. De sebezhető, mert nincs senki ebben az országban. És az egyetlen ember, aki segíteni akar, elpusztíthatja őt.”
Amikor Amir áthalad Eve -vel és a férjével, akik először látnak politikai lehetőséget ebben, minden elég gyorsan kikerül az ellenőrzés alól.
„Norvégiában nagyon idealisták vagyunk. Segíteni akarunk – mindaddig, amíg a feltételeinkre vonatkozik, amelyek sok nyugati országban elmondhatók. Amikor Amir azzal fenyeget, hogy elpusztítja házasságuk homlokzatát, akkor nem fontos. Ez kényelmetlen és képmutató, de az emberek ilyen dolgokat csinálnak” – jegyzi meg Nags.
Egyes potenciális szereplők „túl ellentmondásosnak” találták a történetet.
„Azt mondanák:„ Nem látom, hogy olyan karaktert játszok, akinek ilyen kapcsolata van. „Féltek a bensőséges jelenetektől is – de nem PIA -tól.
A TELT filmben a Tarek Street csatlakozott Amir és Christoffer John szerepéhez, az utolsó, Norvégián kívül is ismert, a „Curtsy” és a „Mission Imposs – Fallout” szerepének köszönhetően.
A nehéz téma ellenére, a Knag a közönség számára nem akarta „visszataszító” filmet készíteni. Nem is sietett, hogy felfedezze karakterének sáros motívumait.
„Figyelj – 2010 -ben fejeztem be a filmiskolát. Most, 15 évvel később, végül debütáltam ebben. Hosszú út volt, és most 41 éves vagyok. Készen érzem magam” – nevet.
„Azt akarom, hogy az emberek izgalmasnak, érzelmi, megdöbbentőnek, még kissé nevetségesnek is találják. Remélem, hogy beleszeretnek Eve -be, és csak akkor próbálok behatolni néhány kellemetlen igazságra. Ne gondoljunk a választás következményeire … ez olyan ember.”
Megjegyzi: „Azonnal megértjük, hogy valami megszakadt benne, és ez megkönnyíti a megértési megoldásait. Annyira fontos volt, hogy valaki és barátaim kapcsolatban álljanak vele. Mert amikor végül átlépte ezt a vonalat, akkor még jobban meglep.”
„Senkinek is megtörténhet.”
Az Eleanor által a „Ne hívj anya” című, az Eleanor által készített Anselme és Ingrid Skadstad a képernyő és a Mediefondet Zefyr által közösen készül. A Studios Revenvent értékesíti.