
Magyarországi Audi Plant Powers az új Q3 -val, a nemzet egyik legfontosabb exportvezetőjével
A német autógyártó Audi csütörtökön indította el a következő generációs új modell sorozatgyártását a Base GyőR-ben (NW Magyarország).
Beszélt az ünnepségen, miniszterelnök Orbán Viktor Azt mondta: „Audi közel áll a szívünkhöz”. Megjegyezte, hogy három és fél évtizeddel ezelőtt megkérdőjelezhető volt, ha Magyarország beépülhet -e a modern nyugati gazdasági rendszerekbe, és egyértelmű volt, hogy ehhez a külföldi befektetők technológiáját igényli. „Az Audi volt az első nyugat -európai autógyártó, aki azt mondta:„ Jövünk, hiszünk benned, látjuk a jövőt Magyarországon … ”.
Orbán szerint az üzemben dolgozó munkavállalók és mérnökök elkötelezettsége döntő tényező az Audi befektetésében és fejlődésében Magyarországon. A magyar munkavállalók nélkül ez a gyár nem lenne képes elérni azokat a szabványokat, amelyek globálisan versenyképessé teszik az Audi -t, és a magyar mérnökök nélkül az Audi a GyőR -ben nem lesz ott, ahol ma van.
A miniszterelnök azt mondta, hogy manapság látva az európai autóipar és az egész globális autóipari piac helyzetét, a legversenyképesebb szakma az autógyártóké. A mai világban a legkeményebb verseny az autóiparban zajlik, és ezt a versenyt nemcsak nyerhetik meg, hanem elveszíthetők is.

Megjegyezte, hogy mi fog történni az európai autógyártással, nem absztrakt gazdaságpolitikai kérdés, hanem nehéz kérdés 160 000 magyar család számára, akiknek sorsa és megélhetése kapcsolódik az autógyártáshoz.
Nagyon fontos megérteni, hogy a bürokraták nem diktálják a termelési technológiákat, és nem mondják meg az embereknek, hogy mit kell vásárolni. „Hisznünk kell, hogy a gazdaság és a piaci szabadság versenyképessé tesz minket, és fel kell szabadítanunk az európai gyártást a bürokratikus elnyomástól” – mondta. „Ez Magyarország és Audi közös érdeklődése, tehát küldjünk üzenetet a brüsszeli bürokratáknak: adjuk vissza az ipar és a fogyasztók szabadságát” – mondta Orbán.
Ha a fogyasztók és gyárak visszanyerik szabadságukat, akkor még ezekben a kihívásokkal teli, viharos időkben is képesek lesznek versenyezni – mondta. „Egyébként nem tudjuk megtartani a munkákat és megtartani a gyárakat” – figyelmeztette.
„Jó reményünk van, sőt, komoly bizonyítékok-amint azt az Audi új modellje mutatja-, hogy ha hagynak dolgozni, ha hagyják, hogy Németország, a német autós gyárak, a magyarországi és a magyar gyárak működjenek, akkor világszínvonalú és versenyképes termékeket készíthetünk”-mondta Orbán, és hozzáteszi, hogy akkor Audinak van jövője, a mérnökök és a munkavállalók jövedelemmel járnak, és családjuknak biztonsága lesz.
Janos Lazar építési és szállítási miniszter, valamint Michael Breme, az Audi Next Generation Q3 SUV modell sorozatgyártásának sorozatának elindításában az építőipari és közlekedési miniszter, Janos Lazar és az Audi Hungaria elnöke vett részt.
Michael Breme elmondta, hogy világszerte nagy a kereslet a Q3 modell iránt, több mint 2 millió egységgel, beleértve az 1 méteres második generációs darabokat is. A harmadik generáció új referenciaértéket állít be az A-szegmensben-tette hozzá.
Azt mondta, hogy a GyőR üzemben jelenleg 185 000 egység kapacitása van, amelyet teljes mértékben felhasználnak a Q3 és a CUPRA terramar modellek készítésére. A gyár kapacitásán kívüli extra egységeket az Audi Ingolstadt üzemében gyártják. A karosszéria alkatrészeit GyőR -ben gyártják, festéssel és összeszereléssel az Ingolstadtban, biztosítva a GyőR -ben végzett foglalkoztatást hosszú távon.
Az Audi Hungaria járműgyártásának igazgatója, a Zoltan Les szerint az Audi Plant a magyar export 7% -át teszi ki. A Q3 modell előállításával a kapacitást az elkövetkező években teljes mértékben felhasználják. Az Audi Hungaria 2024 -ben 8,611 milliárd euró bevétele volt. A társaság 1580 991 hajtóművek, köztük 151 899, amelyek elektromos volt. 179 710 járművet dobott le a gyártósorról.
Olvassa el további híreket a Magyar gazdaság A Daily News Magyarországon!
Olvassa el még: