A gyümölcsök és zöldségek elengedhetetlenek a szív egészségéhez
A kutatók több mint 30 000 brit és egyesült államokbeli ember étrendjét vizsgálták biomarkerek segítségével, és azt találták, hogy a legtöbb ember akkor sem kapott elegendő flavanolt (olyan anyagokat, amelyek csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát), még akkor sem, ha az ajánlott napi öt adag gyümölcsöt és zöldséget elfogyasztják.
A kutatások kimutatták, hogy az adagonként legmagasabb flavanoltartalmú élelmiszerek a következők: őszibarack, áfonya, málna, zöld tea, bab, cseresznye és alma héjával.
A kutatók rámutatnak, hogy bizonyos típusú élelmiszerek kiválasztása fontosabb, mint a napi elfogyasztott gyümölcs és zöldség teljes mennyisége. Egy marék bogyós gyümölcs, egy csésze zöld tea vagy kis mennyiségű bab hozzáadásával jelentősen fokozható ezeknek a jótékony vegyületeknek a bevitele.
A tanulmány szerzői úgy vélik, hogy a „napi öt adag” jelenlegi ajánlásait frissíteni kell, hangsúlyozva, hogy az élelmiszerek gondos kiválasztása hatékonyabbá teheti az irányelveket, és valóban hozzájárulhat a szívbetegségek kockázatának csökkentéséhez.
Egy brit és török tudósok által végzett tanulmány kimutatta, hogy a fekete ribizli kivonat rövid időre javíthatja a vérerek működését egyes egészséges férfiaknál.
Forrás: Linta.ru